TIEDOTE TULIPALOSTA 18.4.2017

18.04.2017 - Ajankohtaista

RANTASALMEN KUNTA TIEDOTTAA SEURAAVAA:

Viime yönä oli tulipalo Rantasalmen kunnan omistamassa vuokrakerrostalossa kirkonkylässä osoitteessa Kylätie 53 (Kuntala). Tulipalossa tuhoutui käyttökelvottomaksi rakennuksen G -rappu, jossa oli kuusi huoneistoa. Kahdessa huoneistossa oli asukkaat, jotka pelastautuivat omatoimisesti. Kaksi asukasta vaati sairaalahoitoa (ei vakavia vammoja). Ei muita henkilövahinkoja.

Palokunnalle oli annettu hälytys 17.4.2017 klo 22.48. Palokunnan saapuessa paikalle asukkaat olivat poistuneet ko. rapussa olleista asunnoista. Palon voimakkuuden vuoksi osa rakennuksen ulkoseinästä on jouduttu purkamaan. Samassa rakennuksessa on toinen rappu, jossa on myös kuusi asuntoa. Kyseiset asunnot säästyivät tulipalon aiheuttamilta vaurioilta ja ovat asumiskunnossa. Kaikissa kuudessa F –rapun huoneistoissa oli asukkaat.

Arvioitu syttymispaikka on rappukäytävän yhteydessä oleva varasto. Syttymissyytä ei ole tiedossa. Syttymissyytä selvitetään teknisen tukinnan kautta eikä siitä ole arviota.

Asukkaille on järjestetty tarvittavat väliaikaisasunnot. G –rappu saatetaan sellaiseen kuntoon, ettei siitä ole välitöntä vaaraa kohteen muille asukkaille eikä ulkopuolisille. Vakuutusyhtiön arvioinnin ja kiinteistön yleisen kunnon perusteella lähipäivinä tehdään päätös mm. kohteen kunnostamisesta.

RANTASALMEN KUNTA

Tapahtumakalenteri - Rantasalmella tapahtuu