Vesihuollon häiriötiedotteet
Tämän hetkinen tilanne
Tekstiviestit häiriötilanteissa
Toisinaan vedenjakelu on katkaistava, kun ylläpidämme vesihuoltoverkoston toimintavarmuutta. Tiedotamme tekstiviestillä suunnitelluista vesikatkoista joko etukäteen tai nopeasti äkillisen häiriön johdosta, jotta voit varautua siihen. Jos sinulla on julkisesti saatavilla oleva puhelinnumero, sinun ei tarvitse rekisteröidä sitä asiakasportaaliin. Jos sinulla on käytössäsi työ- tai salaisen liittymän puhelinnumero, on sinun rekisteröitävä puhelinnumerosi, jotta voit saada tekstiviestit.
Lähetämme tekstiviestin automaattisesti yli 16-vuotiaille asukkaille, joiden puhelinnumero ja osoite on julkinen.
Rekisteröi numerosi palveluun erikseen, jos
- puhelinliittymäsi on rekisteröity muuhun kuin asuinpaikkaasi (esim. työpuhelin)
- olet kieltänyt operaattoriasi luovuttamasta osoitettasi
- puhelinliittymäsi on salainen tai prepaid.
PIN-koodin tilaaminen
- Valitse tapa, jolla haluat kunnan tiedottavan sinua vesikatkoista.
- Kirjoita kenttiin nimesi ja puhelinnumerosi (muodossa 0401234567) ja/tai sähköpostiosoitteesi.
- Klikkaa Lähetä PIN-koodi -painiketta. Saat pian nelinumeroisen PIN-koodin tekstiviestillä tai sähköpostitse, jos matkapuhelinnumeroa ei määritetty. Jos annoit lankapuhelinnumeron, saat pian puhelun, jossa sinulle luetellaan nelinumeroinen PIN-koodi.
- Kirjoita saamasi PIN-koodi sille varattuun kenttään.
- Klikkaa OK-painiketta.
Katu-osoitteen lisääminen
- Klikkaa Tilaa-painiketta.
- Kirjoita kenttiin postinumero, kadunnimi ja talon numero.
- Klikkaa Tilaa-painiketta osoitteesi kohdalta.
- Tarkista kirjoittamasi osoitetiedot ja klikkaa Kyllä-painiketta vahvistaakseni osoitetietosi rekisteröiminen.
- Valmista tuli! Saat jatkossa valitsemallasi tavalla viestin, jos ilmoittamaasi osoitteeseen tulee vika- tai häiriötilanne.
Huomioithan, että voit rekisteröidä enemmän kuin yhden osoitteen, esimerkiksi työpaikan tai muun omaisen osoitteen.
Pidä yhteystietosi ajan tasalla
Jos osoitteesi tai puhelinnumerosi muuttuu, voit päivittää tietojasi kirjautumalla uudelleen verkkopalveluun. Tilaa uusi PIN-koodi, kun haluat muokata tai poistaa tietojasi.
Tietosuoja
Emme käytä järjestelmään tallennettuja numeroita muuhun kuin vesikatkotiedottamiseen. Numeroita ei myydä tai luovuteta eteenpäin ja ne pysyvät meillä tallessa salasanasuojatulla palvelimella, johon on pääsy vain tekstiviestijärjestelmää käyttävillä henkilöillä.
Me Blue Idealla pyrimme tarjoamaan sinulle turvallisen ja varman SMS Service sovelluksen käyttökokemuksen.
Tämän tietosuojakuvauksen tarkoituksena on täyttää EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen vaatimukset ja muun soveltuvan tietosuojalainsäädännön vaatimukset. Tässä tietosuojakuvauksessa kerromme tarkemmin, miten Blue Idea käyttää mm. henkilötietoja ja miten tiedot ovat suojattuna.
Mitä tietoja käsitellään?
Käsittelemme tyypillisesti henkilötietoja, kuten esim. etu- ja sukunimi, yrityksen nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite.
Mikä on tietojen käsittelytarkoitus?
Blue Idea toimii henkilötietojenkäsittelijänä palvelun osalta ja palvelu toimii Microsoft Azuren pilvipalvelimilla EU/ETA-alueen sisällä (Norja).
Palvelun tilaaja (Blue Idean asiakas) toimii Rekisterinpitäjänä, joka haluaa liiketoimintansa yhteydessä käyttää henkilötietojen käsittelijän apua lähettäessään tekstiviesteillä ja sähköposteilla vika- ja häiriötiedotteita asiakkailleen.
Mistä tiedot saadaan?
Saamme henkilötietoja rekisteröitymisen, tilauksen tai muun tietojensiirron kautta. Lisäksi saamme tietoja puhelinoperaattoreilta sekä Profinderin tietokannasta.
Miten kauan tietoja säilytetään?
Säilytämme tietoja vähintään asiakkaamme sopimusssuhteen keston ajan sekä kohtuullisen ajan sen jälkeen, ellei ole muuta sovittua. Henkilötietoja tietoja ei siirretä tai luovuteta EU- tai ETA-alueen ulkopuolelle.
Miten tiedot on suojattu?
Suojaamme henkilötiedot erittäin huolellisesti käyttämällä asianmukaisia teknisiä ja organisatorisia turvakeinoja. Tietokannat, joihin rekisterin tietoja tallennetaan, ovat palomuurein, salasanoin ja muin teknisin keinoin suojattuja. SMS Servicessä on SSL, eli Secure Sockets Layer, palvelimille ja selaimiin asennettava salausprotokolla. Se salaa verkkoliikenteen luotettavasti ja estää verkkosivustojen luomisen muiden nimissä.
Tietokannat ja niiden varmuuskopiot sijaitsevat lukituissa tiloissa. Manuaalisesti käsiteltävät, rekisteröityjen
tietoja sisältävät asiakirjat säilytetään lukituissa toimistotiloissa siten, että asiattomilta on niihin pääsy estetty. Huolehdimme, että ainoastaan niillä työntekijöillä ja rekisterinpitäjän lukuun toimivien yritysten työntekijöillä on pääsy tietoihin, joille se heidän työtehtäviensä hoitamisen vuoksi on tarpeen.
SMS Servicen salasana vaatii 8 kirjainta, 1 numero, 1 pieni kirjain, 1 iso kirjain, 1 erikoismerkki. Pääkäyttäjä voi avata ja lähettää uuden salasanan luontikoodin käyttäjälle.
SMS Servicen kirjautumiseen on kaksinkertainen todentaminen olemassa (salasana+tekstiviesti PIN koodi), AD/SSO on toinen vaihtoehto. SSO (Single Sign On) eli kertakirjautuminen tarkoittaa ratkaisua, jossa käyttäjä voi kirjautua Microsoftin AD tunnuksella. SMS Serviceen toteutetaan rajapinta sekä selain- että mobiilisovelluksille Microsoft Azure AD kertakirjautumiselle. Kaksivaiheinen todennus toimii MS Authenticatorin avulla.
Asiakkaamme voivat itse päättää, kuinka monta kuukautta he säilyttävät häiriötiedotteet tietokannassa. Oletusarvo on 60 kuukautta = 5 vuotta. Ja kyllä, asiakkaamme voivat muuttaa tätä asetusta yksitellen. Minimiaika on 6 kuukautta. Järjestelmä poistaa lähetykset automaattisesti tämän asetuksen perusteella.
Muutokset tietosuojakäytäntöön
Voimme muuttaa ja päivittää tätä tietosuojakäytäntöä, jotta se heijastaisi mahdollisia muutoksia siihen, miten me käsittelemme henkilötietoja.
Tietosuojavastaavamme henkilö
Flemming Bøgely
Telefon: +45 70 20 53 53
Mobil: +45 26 86 69 69
Mail: flemming@blueidea.dk
Blue Idea ApS | Borgergade 28, 8600 Silkeborg